вторник, октября 15, 2019


Урок английского языка в 4 классе.

Тема: «Самый лучший друг».
Место урока: 10/11.
Тип урока: комбинированный.
Вид урока: традиционный.
Формы работы: индивидуальная, парная, групповая, коллективная.
Цель урока: к концу урока учащиеся смогут составить монологическое высказывание на основе прочитанного текста.
Задачи: образовательная: содействовать развитию коммуникативной компетенции учащихся посредством совершенствования навыков говорения, лексических и грамматических навыков;
развивающая: создать условия для развития памяти, внимания, мышления, воображения и творческих способностей учащихся;
воспитательная: содействовать развитию познавательного интереса к изучаемому языку, любви к животным.
Оборудование: учебное пособие «Английский язык. 4 класс» (авторы: Л. М. Лапицкая, А. И. Калишевич, Т. Ю. Севрюкова, Н. М. Седунова); проекты учащихся о домашних питомцах; разноцветные карточки с утверждениями о животных; конверты с рисунками животных и предложениями-опорами для составления загадок.



Этап
Задача этапа
Деятельность учителя
Деятельность учащихся
Время
1
2
3
4
5
1. Организацион-ный момент
Введение в атмосферу иноязычного общения
Т: Good morning, boys and girls! I’m very glad to see today! How are you? I see, you are fine and ready, so let’s start our lesson!

1 мин
Сообщение темы урока, его целей
Постановка целей и задач урока



T: Now guess my riddle! They are nice and lovely, fast and slow, lazy and naughty, noisy and quiet. We like to play with them every day. What are they?
Ps: Pets!
T: Yes! Right! Look here! What pets can you see?
Ps: a budgie, a puppy and a kitten, a hamster, a guinea-pig.
T: What other animals can you see?
Ps: a giraffe, an elephant, a monkey, a tiger.
T:  Can you guess what we are going to speak about? So the theme of our lesson is «The biggest and the best». We’re going to read and speak about animals, learn some interesting information about the biggest and the best animals.
Учитель обращает внимание учащихся на картинки и они самостоятельно определяют тему урока
1 мин
2. Речевая зарядка.
Game «The last word»
Актуализация лексики по теме



Т: How many words do you know about the animals? Let’s describe them! You’ve got 30 seconds to say as many words as you can. The pupil, who says the last word about the animal, is the winner. Dog!
Ps: Pet, big and small, angry, fast, naughty, friendly, a tail, bones, jump, run, play, woof-woof.
T: So the last word is «woof-woof». So you are the winner!
T: Tiger!
Ps: Big, fast, strong, brave, clever, orange and black, hunt, climb a tree, jump, run, Africa, jungle.
T: Budgie!
Ps: Interesting, funny, blue and green, little, fast, noisy, seeds, grass, sing, hide, fly, walk.
T: Giraffe!
Ps: Tall, a long neck, beautiful, orange and brown, spots, leaves, grass, quiet, walk, run.
Учитель называет животное, учащиеся в течение 30 секунд должны назвать как можно больше слов-ассоциаций, связанных с ним. Последний учащийся и объявляется победителем
4 мин
Game «Yes or No»
Повторение грамматических структур с сап / can’t.
T: Now you can see the picture and the sentence. Read and agree or disagree with me. If I’m right, say «Yes!» If I’m wrong, say «No!» and correct my mistake.
T: Cocks can swim.
Ps: No! Cocks can’t swim. They can sing and run.
T: Budgies can roller-skate.
Ps: No! Budgies can’t roller-skate. They can fly and hide. Ect.

2 мин
3. Основной этап урока. Активизация грамматических навыков
Систематизиро-вать ранее введённый грамматический материал
T: You know a lot of animals. They are nice and interesting. But what animals are the biggest and the best? Do you know? Let’s know it! Firstly let’s revise the rule «Degrees of comparison of adjectives». Look at the board, please! Here you can see the adjectives. Fill in the gaps
Big- … the biggest
… - more dangerous – the most dangerous
Small – smaller -…
… - better - …
Bad – worse - ...
Great – greater - …
Beautiful - … - ….
Таблица «Degrees of comparison of adjectives»
3 мин
Введение новых лексических единиц
Формирование лексических навыков
Т: So, what animals аге the biggest and the best? Now open your Pupil’s Books at page 11, ex. la. Look at the pictures and try to read the transcription.
T: Now repeat these words after me and guess the translation.
Учитель даёт время учащимся самим прочитать транскрипцию данных слов.
2 мин
Физкультминутка для глаз
Снятие мышечного напряжения глаз
T: Let’s have a little rest for your eyes! Look up, look down. Look at the right, look at the left. Make a circle. Make number 8.
Используется плакат-тренажёр для глаз
1 мин
Работа с текстом

1.     Предтекстовый этап
Снятие языковых трудностей
T: We are going to read the text. Before it, read the words and guess them! Ex.1b, p.11 Read and translate the sentences.
Учащиеся зачитывают предложения и догадываются о смысле
2 мин
2.     Текстовый этап
Чтение текста
T: Now open your books at page 12 ex. 3a and let’s read some interesting facts about some animals and answer the question: What animals are the biggest and the best?
Учащиеся читают текст, после чего отвечают на вопрос
5 мин
3.     Послетекстовый этап
Контроль понимания прочитанного текста
T: Now look at the blackboard. What do these numbers mean? Guess. Make up the sentences. You may use your Pupil’s Books.
Ps: Sloths crawl at 2 metres a minute.
Giraffes are 5 metres tall.
African elephants are more than 7 tons.
Pythons are 10 metres long.
Blue whales are 33 metres long and 150 tons.
Cheetahs run at 100 kilometres an hour.
T: Great! Let’s play a game! Game «What are they?»
T: I’ve got these cards. Take any card, read the sentence and guess the animal.
1. They are 33 metres long. (Blue whales)
2. They help people and look after children. (Collies)
3. They are 10 metres long. (Pythons)
4.  They are the fastest animals. (Cheetahs)
5. They crawl at 2 metres a minute. (Sloths)
6. They are the angriest fish. (Piranhas)
7. They are more than 7 tons. (African elephants)
8. They are the noisiest animals. (Red and black monkeys)
9. They are the tallest animals. (Giraffes)
Учитель обращает внимание учащихся на числа, которые они соотносили ранее на доске. Учитель демонстрирует учащимся разноцветные карточки с утверждениями (9)

7 мин



T: Let’s work in groups! Ex. 3b, p.13. Are these sentences true or false? This exercise is for group 1.
Учащиеся работают в группах

Exercise 3c at page 13 is for group 2. Complete the sentences. T: Check these exercises. Pupils from group 1 read the sentences for group 2. Then pupils from group 2 read the sentences for group 1.
T: Answer my 1 questions about these animals:
1. What animal is the fastest?
2. What animal is the friendliest?
3. What animal is the tallest?
4. What animal is the slowest?
5. What animal is the biggest?
6. What fish is the angriest?
7. What snake is the longest?
Физкультминутка
Снятие мышечного и эмоционального напряжения
It’s time to have a little rest! Imagine that you are the animals! Stand up and do some actions! Giraffes are tall with necks so long! Elephants’ trunks are big and strong! Zebras have stripes and can gallop away! While monkeys in the streets do sway, Crocodiles swim in a pool so deep, And tortoises in the sun go to sleep!
Учащиеся движениями изображают животных так, как они упоминаются в физкультминутке
1 мин
Развитие навыков монологической речи
Учить строить логическое высказывание по теме на основе прочитанного текста
Let’s play a game Its name’s «What is it?»
I’ve got 9 envelopes.
Your task is to take any envelope, use help box and make up the riddle about the animal from the envelope.
But firstly let’s look at a model from your Pupil’s books. Open your Pupil’s books at page 14, ex.4. Read the model and guess the riddle.
Now take your envelope and make up your riddle! You’ve got 3 minutes. After that tell your classmate about the animal and ask «What is it ?»
Вариант «Help box», находящийся в конверте:
It’s (colour) ... It’s got ... It can ... It eats ... and drinks ... It lives ... It’s the ... est animal. What is it?
Учащиеся составляют загадку о животном из конверта. Предложенные названия животных: A collie. An elephant. А cheetah. A giraffe. A monkey. A python. A whale. А piranha. A sloth.
7 мин
Проверка домашнего задания
Совершенствование навыков говорения

T: So the animals are very interesting and beautiful, but I think, that your pets are the nicest for you. Have you got a pet?
Ps: Yes, we have!
T: Let’s speak about your pets and play a game again!
Look at the blackboard! You can see your projects about your pets. The projects have got the numbers. Your task is to speak about your pet and to ask the question «What’s the number?» Who gives the right answer, goes to the blackboard and speaks about his pet. After that let’s choose the best stories in the following nominations:
1. The best pet owner.
2. The most beautiful pet.
3. The most interesting pet.
4. The biggest pet.
5. The smallest pet.
К данному уроку в качестве домашнего задания учащиеся готовят проекты о домашних питомцах, которые до начала урока размещаются на доске
6 мин
3. Заключительный этап урока
Рефлексия

Формирование способности к самоанализу результатов учебной деятельности.
T: Let’s play a game «Complete the sentence». What can you do now?
I can…
speak about animals
say if the sentences are true or false
answer questions using the text
read words without mistakes

1 мин
Домашнее задание
Предъявление и объяснение домашнего задания.
(дифференцированно)

T: Have you got your favourite animal?
Ps: Yes, we have!
T: Your homework will be to tell about your favourite animal and draw it. You’ve got a model in your Pupil’s books at page 14, ex.4.

1 мин
Подведение итогов урока
Оценка активности и работы учащихся на уроке
T:! I hope, this lesson was interesting and useful for you! I think you’ve learnt a lot! Your marks are … .
-Положительная отметка.
I am satisfied with your work today. Your answers were full and nice. You were active during the lesson. You have ___(8, 9, 10).
-Нейтральная отметка.
Your work was good, but not enough. You should read more (learn the words). You have ___(6,7).
-Негативная.
You were not active. You should be more attentive (active). Unfortunately, you have ___(3, 4, 5).
Учитель оценивает работу каждого учащегося, комментируя выставленную отметку
1 мин

Комментариев нет:

Отправить комментарий